nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

20 Mart 2017 Pazartesi

GÜNESÜRGÜN











    

       Kitap okumak güzel, arkadaşının kitabını okumak daha güzel.
Derin 'in kitaplarında en sevdiğim; alıyorsun çayını, kahveni açıyorsun kitabı herhangi bir yerinden bir iki hikaye okuyorsun bırakıyorsun. Sonra tekrar bir ara dönüp yine açıyorsun, kaldığın yerden değil herhangi bir yerden başlıyorsun okumaya. Aaa !.. daha önce okuduğun hikayeye rast gelirsen "Olsun bi daha okuyayım nolcak ki :) " diyorsun devam ediyorsun.
     Sıkılmadan, keyifle...

































                             








                                                         



                                    GÜNDOĞUMU
 ...
    Ağaçlar, yeşillikler, karşı tepeler sisin arkasından meydana çıkıyor. Tarla kuşları avaz avaz. Sert kanat sesleri. Derin derin soluklanıyorum. Sis havada parçalanıyor, uçuşuyor, yükseliyor, dağılıyor, kayboluyor.
    Güneş yüzümü aydınlatıyor. Doğaüstü bir huşu içindeyim. Tabiat ana yeni bir güne böyle başlıyor. Ben de ! 


   İlk sayfanın son paragrafı. Okuduklarım içinde sanırım en sevdiğim yazı bu oldu . Derin kitabını tanıtırken bazı hikayelerini kendi hayatından bazılarını da çevreden etkilenerek yazdığını söylemişti. Doğrusu ben bu ayırımı yapamadım ya da yapmak istemedim. Hepsini yaşamış da olabilirdi hepsi kurgu da.  Okurları olarak bizler onun, şiirleri, denemeleri, hikayeleri, kurguları, anılarıyla yazdığı her yazısını, her kitabını seviyoruz.
     Son yazısı " Dero" tüm  kitabı toparlayarak, şiirleri ve yine jestleriyle de renk katmış. Teşekkürler Derin.


22 yorum:

  1. Kendi içinden kendine dair keşifler yapmasını -farkında olsun olmasın- ve bunu izlemeyi ayrı seviyorum. Keşke her kitap yazan bu kendindenliği gösterse, ama yazarlar da poüler kültüre yenik düşüyor. Belki bundan korunmak için dışarıda, sessiz duruyor Derin. Siz de ne kadar içten yazmışsınız, kitap yazan daha ne ister?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok doğru yorumlamışsınız. Derin, sadece yazıyor, yazmayı seviyor.Herhangi bir beklentisi ya da Kaygısı yok, bu da onun doğallığını samimiyetini korumasına neden oluyor, olduğu gibi kendi gibi her yazısı , popülerite adına değişmiyor ve değişmez de. sanırım o yüzden biz blog arkadaşları her yazısını keyifle okuyoruz.Teşekkür ederim sevgilerimle.

      Sil
  2. Hiç okumadım kitaplarını, arkadaşların paylaşımlarında görüyorum aslında. Okumak lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumalısın bence de Saadet, beğenirsin diye düşünüyorum. sevgilerimle...

      Sil
  3. Deep in kitaplarını henüz okumadım bulduğum anda almak istiyorum böylesine yazmayı seven birinin eserleri de güzeldir diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumun için, kitapları ve blog yazıları bir bütün aslında. Okursan seversin. sevgiler çok çok.

      Sil
  4. Fotolara bayildim cok artistik cekimler olmus. Blog arkadaslarina jest mi yapmis fistik yine😇😇💐💐💐❤❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığım çok teşekkür ederim canım. Beğenmene sevindim. Evet yine misafirler var son yazısında. Bu da bir Derin klasiği olacak galiba :))

      Sil
  5. Fotoğraflar çok estetik ve çok özenli Özlem hanım.

    Deep Tone' un bıraktığı bir iki yorumuna denk gelmiştim bazı bloglarda. Doğrusu gördüğüm o yorumlarından sonra böyle düzgün cümlelerini okumak beni çok şaşırttı.

    Eğer, kitabını okunur hale getiren "hayalet editör" yardımı yoksa; kurduğu cümleler için kendisini tebrik ederim. Sizin de ellerinize sağlık.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurdan kanber.

      heeey ne güzel bir yorum yapmışsınıız. bu sayede açıklayım ben deee :) blog yazılarım ve kitaplarımda çok titizim, türkçeye çok önem veririm. zaten çevirmenim de aynı zamanda. yazılarımda tek bir türkçe hatası yoktur, harf hatası da yoktur, noktalama ve gramer hatası da yoktur. ama blog yorumlarında çok rahatım yaa. genelde kısa enerjik ve çok neşeli ve heyecanlı yorum yaparıım yorumlarım çocuksudur yani olduğum gibi. yazarken ama çok ciddiyim. hiçbir kitabımda tek bir editör düzeltmesi yoktur. kitaplarım yayınlana dek yayınevlerine kök söktürüyorum. her bir kitabımı en az on kez ben düzeltiyorum basılmadan önce. yayınevlerinin yaptığı hataları düzeltiyorum. ayrıca, bir çevirmen olarak da çevirmenlerin editörlüğünü de yapıyorum iş yaşamında. ama kitaplarım ve yazılarımla işim arasında bir bağlantı yoktur. tebrik ettiğiniz için de çok teşekkür ederiim :)

      Sil
    2. Sizin yaklaşımınızı çok iyi anlıyorum Nurdan Hanım, zira ben de bloğumu ilk açtığımda yaklaşık bir yıl kadar süre boyunca Derin in yorumlarına sıkça rast gelmiş ve doğrusunu isterseniz çok da hazetmemiştim. Sonra bir yazımda kendisi bir yorum bırakmış ve karşılığında ben de bloğunu ziyarette bulunmuştum. Sonrasında tanıdıkça çok iyi niyetli, genç yaşına rağmen hatırşinas ve hayata keyifli yönlerden bakan, kalemi düzgün birisi olduğuna kanaat getirdim. Tanıma fırsatı bulursanız sizin de zaman içerisinde seveceğinizi ve onu olduğu gibi kabul edeceğinizi düşünüyorum.
      Samimi yorumunuz için çok çok teşekkür ederim Nurdan Hanım, çok sağ olun. Selam ve sevgilerimle…

      Sil
    3. Özlem Hanım, Deep Tone ; verdiğiniz samimi cevaplara ve açıklamalara içtenlikle çok teşekkür ederim. Benim için karanlıkta olan pek çok konuya açıklık gelmiş oldu.

      İzniniz olursa ben de özetle düşüncelerimi paylaşayım.

      Algı yönetimine ve sistemin iç yüzüne yakından tanıklık etmeme yardımcı olan bir alanda çalışıyorum.

      Mevcut yapının, teknoloji aracılığıyla dünyayı giderek büyükçe bir köy haline getirdiği; kontrol, manipülasyon ve karartma yapabilmek amacıyla; işine yarayacak ya da kullanıma elverişli "fenomen" ürettiği; sahte kişilerin veya sapkın kişiliklerin önlerine yol açarak idol haline getirdiği koşullar o kadar uzun zamandır ve o kadar sıklıkla kullanılıyor ki. Aslında geçmişi bir kaç yüzyıla dayanan bir yapıdan bahsediyorum. Önce edebi alanda başlayan ,sonra görsel sanatlara taşınan şimdi de sanal alanda basitleşerek yaygınlaşan bir sistemin oyuncuları olduk bilerek ya da bilmeyerek. Çok uzatmayayım, gerçek ismini sakladığından olacak gerçek mi yoksa yaratılmış bir karakter mi? Diye düşündüğüm için Deep Tone' a (aslında tüm sanal fenomenlere) şüpheci yaklaştığımı kabul ediyorum.

      Sevgili Özlem Hanım daha yakından bilmeme vesile olduğunuz için size tekrar teşekkür ederim. Deep Tone size çıktığınız bu uzun ve zorlu yolda üstün başarılar dilerim.

      Sevgiler

      Sil
    4. Aklınızdaki soruları ve temkinli yaklaşma sebebinizi samimiyetle paylaşmanıza çok çok teşekkür ederim Nurdan Hanım. Selam ve sevgilerimle..

      Sil
    5. nurdan kanber.

      çok teşekkür ederim. benim fenomen bir durumum yok zaten sadece blog arkadaşlarım için kitap çıkarıyorum, blog arkadaşlarım dışında bilen yok zaten. gizli olma durumu da, bir utangaçlıktan, iki de ben diyorum ki yazılarım önemli ben önemli değilim, yazılarla okuyanların arasına girmiyorum, yani nasıl desem bu yönde bir egom yok yani, bir üçüncü neden de, ben sessizlikte ve yalnızlıkta yazabiliyorum, ortaya çıkarsam imza günleri, toplantılar, kitap günleri, fuarlara çağrılacağım, zaten çağrılıyorum hepsine, yani durum yazmaktan çok ortalıkta gözükmeye dönüşecek, bense sadece blog çevremizde yazıyorum, ortaya çıkınca yazma isteğim gider benim, ben sadece yazma eylemini seviyorum işte. yaratılmış bir karakter durumu yok, sadece deneme öykü şiir anlatı yazıyorum, fenomen olmak allah korusun. kitaplarımı sadece blog arkadaşlarım okuyor, zaten kitaplarım satıyor filan da değil. arkadaşlarımı mutlu etmek için kitap çıkarıyorum ben. benim kitaplarımı 100 kişi bile okumuyor. böyle işte :)

      Sil
  6. Tebrik ederim deep...

    Fotoğraflar yine çok güzel.
    Ellerinize sağlık.
    deep de sen de sevgi ile kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim Merih Hanım, çok sağ olun. Selam ve sevgilerimle..

      Sil
  7. Deep'i kutluyorum inşalllah kitabını okumak banada nasip olur ...Özlemim nasılda güzel diyorsun biraz okuyup ara verip tekrar başına gidip okumaya başlamak:) bende böyle okurum sanki bana daha heyecan veriyor:)resimlerin muhteşem sevgi ve selamlar hayatım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayselciğim, çok çok teşekkür ederim arkadaşım, çok sağ olasın.benden de çok çok sevgi ve selamlar...

      Sil
  8. heeey öceannee, günesürgün ile ilgili açıklamalar için gelcem yinee bu yazı ve fotolar nefis nefis, yorumlar daa, çok teşekkür ederim, ayrıca zaten eskiden beri kitaplarla ilgili en güzel fotoları da sen çektin kii. bi de kitaba bir şarkı bulduum, deniz tekin'den güneşe doğru. güneşe doğru günesürgün yolcuları. sona gelcem yinee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabını alan tüm blog arkadaşlarımız tanıtımını en iyi şekilde yapmak istiyoruz. Ben sadece fotoğraf çekmeyi çok seviyorum ve galiba bu konuda biraz fazla titizleniyorum. Deniz Tekin hiç duymamıştım bakarım , merak ettim şarkıyı. Tekrar hayırlı uğurlu, bol okurlu olsun diliyorum. Selamlar...

      Sil
  9. Kitap okumak gerçekten güzel ama sessiz bir yerde okumak en iyisi

    YanıtlaSil
  10. Güne Sürgün'ü ilk okumaya başladığımda fark ettim hemen, cıvıl cıvıl birisi deep. Çoğu zaman da kıs kıs güldüm okurken. Henüz fırsat yaratıp bitiremedim.
    Kaleminize sağlık. :) Dikkat edin Bu kız tiryakilik yaratıyor! :))

    YanıtlaSil